Heti közlekedés-biztonsági összefoglaló

A Veszprémi Rendőrkapitányság illetékességi területén 2024. szeptember 2-án 0 órától szeptember 8-án 24 óráig 3 személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt. Három könnyű sérüléses közúti közlekedési balesetben három személy sérült meg. A veszprémi rendőrök 10 anyagi kárral végződő közúti közlekedési baleset helyszínén intézkedtek. Az előző év ezen időszakában 1 súlyos sérüléses, valamint 6 könnyű sérüléses közúti közlekedési baleset történt. Előző év ezen időszakában négy anyagi kárral végződő balesetnél kellett intézkednünk.

2023.09.02. – 2023.09.08.

  • Halálos 0
  • Súlyos 1
  • Könnyű 6

2024.09.02. – 2024.09.08.

  • Halálos 0
  • Súlyos 0
  • Könnyű 3

Balesetek megoszlása KRESZ szabályszegés szerint:
2 esetben: elsőbbség meg nem adása közúti jelzőtábla utasítása ellenére
1 esetben: követési távolság be nem tartása

Követési távolság – Mennyi az annyi?

A ráfutásos balesetek nagy száma alapján az autóvezetők közül sokan rosszul ítélik meg a biztonságos követési távolságot. A KRESZ a biztonságos követési távolság mértékét konkrétan – azaz méterben, vagy időtartamban – nem határozza meg. A 27. § (1) bekezdése így fogalmaz:

„Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött – ennek hirtelen fékezése esetében is – meg lehessen állni.” A követési távolság forgalmi helyzettől függően is változik.

Autópályákon többször látni olyan felfestéseket, illetve az út melletti óriásplakátokat,  amelyek a két másodperc követési távolság megtartására hívja fel a sofőrök figyelmét. Az elmélet szerint időben legalább ekkora követési távolságot tartva marad ideje az autóvezetőknek hatékonyan lereagálni az előttük történő eseményeket. Így például 130 km/óra sebességgel haladva legalább 70 méter, 100 km/óra esetében pedig 50 méter követési távolság adódik.

A két másodperc egy hozzávetőleges érték, mert a reakcióidő alatt megtett út, valamint a fékút hossza számos tényezőtől függ (a sofőr képességeitől, az autó műszaki állapotától, az útviszonyoktól). A járművezetők reakció ideje egyénenként eltér, általában 0,8–1,5 másodperc között változik. Az idősebbek reakcióideje általában hosszabb, de rontja a figyelmetlenség, valamint a fáradtság is.

Kategória: Aktuális, Hírek | A közvetlen link.